Radi by ste prispeli k tomu, aby spracovanie účtovníctva pre Vašu spoločnosť prebiehalo plynulo a bez zbytočných dodatočných nákladov? Prinášame Vám zopár tipov.
Samotný proces spracovania účtovníctva začína u Vás, preto je dôležité venovať príprave účtovných dokladov patričnú pozornosť.
Príprava dokladov
1. Evidujte si knihu prijatych a odoslaných faktúr. Faktúry, ktoré pripravujete mesačne pre účtovníka očislujte Vašim interným číslom. Následne si skontrolujte podľa knihy faktúr, či ste účtovníkovi všetky faktúry za dané obdobie.
2. Podla platieb na bankovom výpise si skontrolujte, či ste účtovníkovi odovzdali účtovné doklady (najma doklady k platbe kartou) ku všetkým pohybom za daný mesiac. Týmto sa vyhnete dodatočnej zdĺhavej korešpondencii s účtovníkom, ktorá môže byť v niektorých prípadoch fakturovaná naviac.
Odovzdanie dokladov
1. Doklady odovzdajte včas a v termíne podľa zmluvy.
2. Podklady ku mzdám si pred odovzdaním účtovníkovi 2x skontrolujte , aby sa nemuseli robiť dodatočné opravy, ktoré môžu byť pre Vás nákladné.
Formát dokladov
Spracovanie účtovníctva je časovo efektívnejšie , ak je možnosť automatizovať účtovné zápisy.
1. Vášmu účtovníkovi iste uľahčite prácu, ak mu dáte k dispozícií vystavené faktúry vo formáte vhodnom na importovanie do jeho účtovného programu. Následne je na mieste požadovať nižšiu cenu za spracovanie danej agendy.
2. Bankový výpis odovzdajte vo formáte xml a taktiež PDF.
Popri tom netreba však zabúdať na to, že účtovník je Váš obchodný partner, ktorý Vás podporuje. Ak sa darí Vám, jemu dvojnásobne. Účtovník nejde proti Vám a nemá záujem na Vás krátkodobo zarobiť.
Cieľom každého účtovníka je, aby bola vzájomná spolupráca dlhodobá a obojstranne efektívna.